Wirtualny spacer to idealna możliwość zaprezentowania swojego miejsca osobom, które jeszcze nie były w naszym lokalu. To szansa, aby pokazać wnętrze swojego biznesu potencjalnemu klientowi.
W dzisiejszych czasach najpopularniejszymi wirtualnymi spacerami są te tzw. Google Street View we wnętrzach oraz Spacery 3D. Poniżej w artykule postaram się przybliżyć oba projekty.
W początkach XXI wieku najbladziej popularnymi spacerami były te wykonane w technologii flash. Jednak w ostatnich latach ze względu na wygasanie tej technologii dziś mało kto wykonuje te spacery. Większość projektów, które miały umieszczone te spacery na swoich stronach internetowych, są one nieczynne i wymagają od użytkowników zainstalowania dodatkowej wtyczki aby je obejrzeć. Najczęściej pojawia się w tym miejsca komunikat:
„To view virtual tour properly, Flash Player 9.0.28 or later version is needed. Please download the latest version of Flash Player and install it on your computer.”
A więc jeśli myślisz o zrealizowaniu takiego spaceru to serdecznie odradzam.
Google Street View we wnętrzach czyli wirtualny spacer w mapach Google
Zapewne każdy miał okazję skorzystać z map Google i wirtualnego spaceru po ulicach miasta. Samochody Google co kilka lat pojawiają się na ulicach naszego kraju i fotografują miasto, aby umieści te panoramy 360 w swoich mapach.
Jak często samochody Google odświeżają wirtualne spacery?
Nie ma jednoznacznej odpowiedz. Są miejsca, które czekają nawet powyżej 5 lat na wykonanie aktualnych zdjęć. Jak wiemy miasto Gdańsk rozwija się intensywnie i nawet po 2-3 latach okolica jest nie do poznania.
Przykład: ulica Hynka w Gdańsku, gdzie na mapach Google Street View jest aktualizacja z roku 2020, a budynek tzw. dwóch wież jest cały czas w budowie.
Spacery Google Street View we wnętrzach pojawiły się w 2010 roku w Stanach Zjednoczonych, Australii i Japoni. Głównym założeniem było pokazanie form od środku. Pierwszy targetem były oczywiście hotele i gastronomia. Ale, jak pokazała historia, nie ma branży, która nie mogłaby skorzystać z tego narzędzia. W 2013 roku program się rozrósł, pojawili się Rekomendowani Fotografie Googla, którzy mieli możliwość wykonywania spacerów.
Także się pojawiły aplikacje na telefon, które też pozwalały wykonać spacery. Jednak nie były one tak doskonałe jak te wykonywane profesjonalnym sprzętem.
Przykład Wirtualnego spaceru na Lotnisku im. Lecha Walesy w Gdańsku
Przykład Wirtualnego Spaceru w markecie meblowym Ikea Gdańsk
Spacery można zobaczyć w wizytówce przy profilu w Mapach Googla. We wcześniejszych latach, funkcjonowały one także jako „zobacz wnętrze”
Płatność za wykonanie spaceru jest jednorazowa. Prawa autorskie przechodzą na właściciela lokalu. W profilu Google Moja Firma można zobaczyć statystyki odświeżalności poszczególnych panoram. Czas wykonania spaceru wirtualnego zależy od wielkości obiektu i ilości panoram do zrobienia.
Po wykonaniu spaceru otrzymujemy aktywny link do spaceru osadzonego na serwerach googla oraz kod iframe, dzięki któremu możemy osadzić spacer bądź poszczególne panoramy na stronie internetowej.
Podsumowanie Google Street View we wnętrzach
- to wirtualny spacer stworzony wykonany w technologii Street View zintegrowany z Google Maps.
- Spacer realizowany jest we wnętrzu firmy – hotelu, sklepu, salonu, restauracji, biura, warsztatu itp.,, ale wykonamy też zdjęcia na zewnątrz
- spacer po Twojej firmie zostanie zamieszczony i wyróżniony w Google Maps, może być zamieszczony również na twojej stronie internetowej,
- Dzięki Google Street View klienci mogą poznać Twoją firmę od środka, przyjrzeć się jej bliżej i poznawać ją w zupełnie nowy sposób.
- możliwy jest do obejrzenia na wszystkich przeglądarkach, komputerach, tabletach i smartfonach, bez instalowania dodatkowego oprogramowania
Spacer 3D
W kolejnych latach doczekaliśmy się najlepszej obecnie na rynku możliwości zaprezentowania obiektu.
Spacer 3D umożliwia pokazania bryły obiektu, dzięki temu mamy łatwiejszą nawigację po spacerze. Dodatkowo możemy za pomocą markerów dodać odpowiednie treści tekstowe, linki, zdjęcia czy filmy na Youtubie. Tu przykład wykorzystania markerów w salonie Renault.
Spacer 3D w żaden sposób nie obciąża serwerów strony www. Jest utrzymywany w chmurze. Przy realizacji wykorzystuje się skaner firmy Matterport i oprogramowanie tej marki. Spacer 3D sprawdzi się w każdej dziedzinie i w każdej firmie. W opcji dodatkowej można spacer osadzić w specjalnym embedzie, gdzie dodamy dodatkową nawigację wraz z możliwością wykorzystania plików dźwiękowych.
Spacery 3D Matterport
Zalety spaceru:
- model 3d
- – jakość 4K
- – możliwość naniesienia na spacer markerów informacyjnych – linków, filmów, opisów, zdjęć itd
- – automatyczna podróż po obiekcie
- – wyświetlanie – 3 warianty -mapa, model 3d, spacer 360
- – działa również z okularami VR
- – responsywność – wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
- – WYSTARCZY KLIKNĄĆ PRZYCISK PLAY
Wpis promocyjny
napisz na hasło “Lechia” rabat 10%