Ziemowit Deptuła został 7 kwietnia 2023 r (Wielki Piątek) – prezesem Lechii Gdańsk. Rada Nadzorcza powołała Deptułę na to stanowisko. Wcześniej prezesem był Paweł Żelem.
Zbigniew Ziemowit Deptuła – kim jest?
Zbigniew Ziemowit Deptuła jest absolwentem Wydziału Prawa Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku. Swoją ścieżkę profesjonalną rozpoczął już na studiach przechodząc wszystkie szczeble kariery zawodowej finalnie dochodząc do stanowisk zarządczych. Doświadczenie zdobywał w firmach zarówno polskich, jak i zagranicznych. Brał udział w połączeniu oddziałów dwóch międzynarodowych koncernów w Polsce. Zarządzał dużymi zespołami sprzedażowymi, jak również zajmował się tworzeniem nowych marek produktowych i startupów. Ostatnie 8 lat związany z międzynarodowym koncernem zarządzając oddziałami w Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji i Ukrainie.
Ziemowit Deptuła: Przed nami wymagający okres
Ziemowit Deptuła: – Pragnę podziękować Radzie Nadzorczej i właścicielom za okazane mi zaufanie i powierzenie tak odpowiedzialnego zadania. Jestem przekonany, że moje ponad 25-letnie doświadczenie biznesowe oraz rozległe relacje w Polsce i za granicą, będę mógł wykorzystać w codziennej pracy z zespołem biura i drużyny Lechii Gdańsk. Jestem pewien, że mój udział przy sponsorowaniu klubów z Ekstraklasy, jak również zagranicznych, topowych klubów z innych dyscyplin, oraz doświadczenia zebrane przy współpracy z Formułą 1 i Moto GP, pozwolą spojrzeć na marketing z innej perspektywy. Przed nami wymagający okres i z całą pewnością zrobię wszystko, by wspólnie z pracownikami zapewnić Klubowi potrzebną stabilizację. Jestem pewien, że dzięki obecnym i przyszłym partnerom Klubu, kibicom i wszystkim mieszkańcom Gdańska sprawimy, że Polsat Plus Arena Gdańsk wypełnią pozytywne emocje.
Ziemowit Deptuła współpracował z Lechią Gdańsk sponsorem klubu był Cashback World. Deptuła był prezesem firmy myWorld Poland. Współpraca sponsoringowa Lechii Gdańsk z Cashback World trwała w latach 2016-2020. Logotyp Cashback World znajdował się m.in. na lewym rękawku piłkarzy Lechii Gdańsk, na nośnikach reklamowych stadionu Energa Gdańsk oraz na autokarze klubowym.
Firma Lyoness, której przedmiotem działalności jest obsługa i rozwój programu lojalnościowego pod marką Lyoness była sponsorem Lechii. W ramach wspólnego projektu Lechia Gdańsk i Lyoness prowadziła program lojalnościowy pod nazwą Lechia Gdańsk Cashback Card.
W Polsce program Cashback World dostępny jest w ponad 20 000 placówek handlowych i obejmuje współpracę z prawie 5 000 partnerów handlowych. Są to m.in. Allegro, Biedronka, Żabka, KFC, booking.com, Tesco, Empik, Carrefour, Orlen, BP, Shell, Circle K, Zalando, OBI, Leroy Merlin, Vistula, Euro RTV AGD.